torsdag 28. juni 2007

Sexy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Da jeg var på vei til busstoppet i går skjedde det noe jeg tenkte jeg måtte spørre dere om. Det kom en mann med invandrerbakgrunn gående mot meg. Han så ut til å være i 40-årene og beveget seg noe merkelig. Rett før vi passerte hverandre, avstanden mellom oss var ca 2m, snudde han hodet mot meg og sa halvhøyt: "Sexy". Det var ingen andre i nærheten, så det må ha vært meg han sa det til, og det var definitivt "sexy" han sa. Han bar på en pose, og han holdt den litt opp da han sa det, så det kan tenkes at han ville vise meg noe i posen som var sexy. Jeg fortsatte bare rett frem uten å ense ham et blikk, men det jeg lurer på er hva gjør man når en mann du passerer på gaten sier sexy til deg? Later man som ingenting, sier man "hva?" for å være 200% sikker på hva han sa, ser man i posen, eller slår man ham ned?
Hvis noen vet hva jeg skulle gjort hvis det var en kvinne i begynnelsen av 20-årene som hadde sagt dette, så hadde det vært interessant å fått et svar på det også.

2 kommentarer:

Visekorporal Rasch-Vikabø sa...

Hmm... Denne er ikke lett. Jeg for min del ble veldig nysgjerrig på hva som var i den posen, men la nå det ligge..

Det første som slår meg, er jo at her er det for mange usikkerheter - spørsmål som som står ubesvart før en kan komme med en endelig konklusjon.

i) Hvorfor beveget mannen seg merkelig..? Hvis han var i fysisk ubalanse, kan det da også tenkes han var i en sådan psykisk variant..?

ii) Hadde han briller på seg..? Hvis ikke, kan det tenkes at han hadde mistet dem rett før og derfor fikk et meget uklart bilde av deg, som han gjettet på var en kvinne..?

iii) Hadde han nettopp lært seg norsk, eller hadde han bodd lenge her i landet..? Det er jo en kjent sak at de ordene som nordmenn først lærer bort til innvandrere, er banneord. Kanskje er dette en annen variant, der han nettopp hadde lært seg ordet "sexy", og ville teste ut hvordan det virket i praksis..?

iv)Som en videreføring av det foregående: Kan det være at han kom til å tenke på noen han møtte tidligere i uken, eller kom han rundt et hjørne...? Kanskje han gikk forbi noen istad som han syntes var sexy, men som han ikke turde si det til der og da..? Greiere å konstatere det overfor seg selv i etterkant...

v) Det er altså ingen mulighet for at han forsøkte å si f.eks. "seksti"..? På litt gebrokkent norsk..? Da blir jo problemstillingen en annen, om hvorfor han skulle si "seksti" til deg, og det er forsåvidt også interessant, men likevel...

vi) Og som jeg innledet med: Hva hadde han egentlig i posen..? Hva slags rolle spiller den i det hele..? Eller syntes han bare rett og slett at "der gikk det en drabelig kjekk gutt, gitt.."..? Isåfall kunne du jo ta det som et (eller er det en..?) kompliment.

Vold er definitivt ikke noen god løsning. Er man tilstrekkelig nysgjerrig, bør man nok stoppe og spørre hva han mener. Men for egen del vil jeg nok tro at jeg hadde gjort akkurat det samme som deg, bare gått rolig forbi og latt som ingenting... Det er nok slik det gjerne går. Det skaper minst tankeutfordringer der og da, men har til gjengjeld den ulempen at man blir sittende og undres over disse tingene her i ettertid. Jeg tror dette er litt opp til hver og en herre, og hva slags måte en vanligvis har å gripe an problemer på.

Hvis en kvinne i begynnelsen av 20-årene sier dette til deg, blir selvfølgelig problemstillingen en helt annen. Da blir det hele som regel ikke rart, men mer i retning av "hyggelig". Jeg venter jo som sagt (i profilen min) på at drømmekvinnen plutselig skal komme og be meg med ut, og et slikt opptrinn hadde jo vært en ypperlig start på en slik prosess.. ;-)

Mikaj Noduckson sa...

i)Tenkte på det samme. Tror det var noe galt med foten, og at det forplantet seg oppover, men han kan jo være ustabil mentalt.

ii) Ikke briller, men vi var så nært at hvis han ikke så forskjell, ser han så dårlig at han ikke kan gå uten briller.

iii) Ville et normalt menneske testet sånt uten videre?

iv) Det var en rett strekning, han hadde ikke passert noen på de siste 100 m. Minst.

v) Hna kan jo ha tigget, eller prøvd å selge meg noe fra posen for 60 kr, men hvis han skal ha noe håp om å selge noe, må han jo lære det skikkelig. Han sa ikke seksti.

vi) Jeg tviler sterkt på at det var det han mente. Han så sløv og trøtt ut, noe som ikke passer hvis man vil gi et kompliment.

Tror jeg får spørre hvis jeg trefer ham igjen.

Ja, hadde det vært en kvinne hadde det jo vært postivt, men hva gjør man? Sier takk i like måte? Men hva hvis man ikke synes hun er sexy, skal man si det likevel? sier man bare takk? Dette krever ne egen post. Foreslår at visekorporalen eller Kandidaten fikser dette.

Må for øvrig si at det har vært en mann på barneskolen i nærheten som har klemt noen av jentene der. Kan jo tenkes at det er en galning løs som har lyst til å hoppe på alt og alle.